Kurs dla rodziców i opiekunów

ADHD u dzieci wczesnoszkolnych

Wesprzyj swoje dziecko w regulacji emocji, kształtuj dobre nawyki i pomóż w skuteczniejszej koncentracji na celu.

Czy kiedykolwiek...

Twoje dziecko często przerwa i miewa ataki złości a Ty nie wiesz co możesz zrobić, żeby go wesprzeć?
Trudno mu skoncentrować się na zadaniu a Tobie brakuje pomysłów jak mu pomoc?
Chcesz pomóc mu budować dobre nawyki i chcesz większego spokoju w domu?

Jeśli tak, to dobrze, że tu jesteś, bo stworzyłyśmy dla Ciebie wspierający kurs!

Adhd może być supermocą, ale też sporym wyzwaniem dla wszystkich członków rodziny!

Nasz kurs jest połączeniem łagodnej wiedzy o emocjach (self-regulation) oraz rekomendowanych technik behawioralnych. Jeśli nie chcesz korzystać z systemów żetnowych lub pochwał, możesz przyjrzeć się innym lekcjom i trochę jak z „szwedzkiego stołu” skorzystać z tego co Was wspiera.

Kurs ADHD u dzieci wczesnoszkolnych to...

Co wchodzi w skład kursu?

Co wchodzi w skład kursu?

Kto poprowadzi szkolenie?

Marta Cieśla

psycholożka i certyfikowana terapeutka poznawczo-behawioralna (nr cert 910). Od 12 lat wspiera osoby neuroróżnorodne, a od 10 szkoli specjalistów i rodziców. Przez 4 lata była organizatorem obozów terapeutycznych dla dzieci i młodzieży.

Na co dzień prowadzi psychoterapię poznawczo-behawioralną dzieci, młodzieży i dorosłych, należy do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.Wierzy w nieograniczony potencjał człowieka i EBM.

120227492_361210875261976_579665727225953042_n-scaled.jpg

Dr Jagoda Sikora

Psycholożka kliniczna dzieci i młodzieży oraz psychoterapeutka w trakcie szkolenia.

Doświadczenie klinicznej zdobywała pracując w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka, a także w licznych placówkach wsparcia dziennego i stacjonarnego dla dzieci i młodzieży.

Wspiera dzieci i rodziców wiedzą na temat regulacji emocji.

Czego dowiesz się ze szkolenia?

Moduł 1

Samoregulacja

  • Jak się rozwija i czym się różni od samokontroli?
  • Kroki w drodze do samoregulacji?
  • Rozpoznawanie sygnałów stresu (od koregulacji do samoregulacji – rola opiekuna i jego regulacji)
  • Stresory – dlaczego warto je znać, krojenie strategii na miarę potrzeb, co może być stresorem
  • Redukowanie stresu – perspektywa sygnalizatora. Jak może pomóc
  • Samoświadomość  i regeneracja (co to znaczy, dlaczego często od tego trzeba zacząć i dlaczego dorosłym kiepsko idzie odpoczywanie)

Moduł 2

ADHD

  • Z czym wiąże się dziecięca impulsywność?
  • Na czym mogą polegać trudności z koncentracją i jakie trudności mogą im towarzyszyć
  • Ruchliwość – jak może się objawiać?
  • Z jakimi trudnościami w zakresie regulacji emocji zmagają się dzieci z ADHD

Moduł 3

Strategie

Lekcja 1

DOSTOSOWANIE OTOCZENIA
  • Jak tworzyć harmonijne otoczenia, które wspiera rozwój i efektywność
  • Czy da się połączyć rutyny i przewidywalności z przestrzenią na spontaniczność i odpoczynek?
  • Jak wykorzystywać wizualne wsparcie?
  • Co może ułatwiać nawigację i skupienie?

Lekcja 2

CZAS ZABAWY
  • Jak wykorzystać podstawa modyfikacji behawioralnej
  • Czy dziecko powinno mieć czas na wyłączność z rodzicem?
  • Co robić gdy jest więcej trudnych zachowań

Lekcja 3

POZYTYWNA UWAGA I CHWALENIE
  • Czy widzisz to co chcesz widzieć?
  • O co chodzi w programowaniu uwagi dorosłego
  • Czy to dziecka kłopot, że nie ma za co pochwalić?
    Jak wzmacniać?
  • Czy to czego oczekujesz jest w zasięgu Twojego dziecka?

Lekcja 4

SKUTECZNE WYDAWANIE POLECEŃ
  • Dlaczego dzieci nie słuchają?
    czy my słuchamy i wykonujemy to co dziecko robi?
  • Czy ma sens udawanie, że prosimy jeśli oczekujemy?
  • 5 kroków do skutecznego wydawania poleceń
  • Jak umilić to co nieprzyjemne?
  • Co zrobić by grać z dzieckiem do jednej bramki?

Lekcja 5

ABC ZACHOWANIA
  • ABC zachowania
    jak działa zachowanie?
  • Czy jak się zachowują nasze dzieci wpływa na to co my myślimy i czujemy w danej sytuacji?
  • Jak zabrać się za temat wzmacnianie i wygaszania zachowań?

Lekcja 6

SYSTEMY ŻETONOWE
  • Rodzic w roli policjanta czy cheerleaderki?
  • Jak wykorzystać we współpracy z dzieckiem i jednocześnie wspierać relację?
  • Jak tworzyć oraz przykłady dobrych systemów żetonowych
  • Kiedy systemy nie działają albo nie wspierają?

Lekcja 7

WYBUCHY ZŁOŚCI
  • Na czym polega trzypunktowe sprawdzenie?
  • W czym pomaga koregulacja?
  • Jak prowadzić rozmowę po wybuchu złości?
  • Co jeśli w wybuchu wybucham i ja?
  • Dla kogo w zasadzie robimy Time Out. Jak zadbać o siebie aby nie krzyczeć?

Lekcja 8

RODZICIELSKIE EMOCJE
  • Jak zarażamy się napięciem
  • Dlaczego trudno jest zadbać o siebie i swoje emocje?
  • Jak to zrobić w praktyce?
  • Własna regeneracja jest możliwa?

Wesprzyj swoje dziecko

Kurs dla rodziców i opiekunów

ADHD u dzieci wczesnoszkolnych

349 zł

najniższa cena w ciągu 30 dni: 299zł
Skontaktuj się ze mną